Menu

Vyradenie vozidla z evidencie už aj elektronicky

 

Vozidlo už môžete dočasne vyradiť z evidencie aj elektronicky

28. 04. 2020

Na  základe ostatnej novely zákona  cestnej premávke účinnej od 9. apríla 2020 /par. 143 g/, ktorá reaguje na aktuálnu mimoriadnu situáciu v súvislosti s novým koronavírusom, MV SR sprístupnilo používateľom e-služieb novú službu Žiadosť o dočasné vyradenie vozidla z evidencie.  Ide o typ služby, ktorá si vyžaduje elektronický podpis.

 

Na základe elektronickej žiadosti a po úhrade správneho poplatku 2,50 € polícia vyradí vozidlo z evidencie a žiadateľovi automaticky oznámi vyradenie, ak tomu nebránia iné zákonné dôvody.

Požiadať orgán Policajného zboru o dočasné vyradenie vozidla z evidencie môže žiadateľ:

  • sám za seba ak je vlastníkom alebo držiteľom vozidla,
  • v zastúpení právnickej osoby vlastníka vozidla alebo držiteľa vozidla, ak je jej štatutárnym orgánom, pričom za spoločnosť koná a podpisuje samostatne,
  • ak koná za vlastníka vozidla alebo držiteľa iného vozidla na základe elektronického plnomocenstva.

MV SR upozorňuje, že pri dočasnom vyradení vozidla z evidencie počas mimoriadnej situácie nie je potrebné odovzdávať osvedčenia o evidencii časť I. a časť II.

Nová služba je k dispozícii na portáli E-služby M VSR https://portal.minv.sk/ a tiež na http://www.slovensko.sk/

 

Pracoviská MV SR budú od pondelka verejnosti k dispozícii 6 hodín denne

Klientske centrum

27. 4. 2020 - Od pondelka 27. apríla 2020 kontaktné pracoviská MV SR prechádzajú z 3-hodinového na 6-hodinový režim úradných hodín

V pondelok, utorok, štvrtok a v piatok budú verejnosti k dispozícii od 8. do 14. hodiny, v stredu od 10. do 16. hodiny.

 

 /Štvrtok je zároveň nestránkový deň pre úsek zbraní a streliva/.

 

MV SR upozorňuje, že z dôvodu ochrany verejného zdravia naďalej platí mnoho obmedzení v poskytovaní služieb:

 

  • Dopravné inšpektoráty vybavia len občanov objednaných prostredníctvom elektronickej služby.

 

  • Vodičské preukazy sa budú vydávať len novým vodičom po získaní vodičského oprávnenia, majiteľom stratených či odcudzených vodičských preukazov, taktiež pri uplynutí platnosti a po zmene priezviska po sobáši. Vydávajú sa aj medzinárodné vodičské preukazy a výpisy z evidenčnej karty vodiča.

 

  • Prijímať sa budú žiadosti o občianske preukazy, ktorých časová platnosť skončila, alebo je platná maximálne dva mesiace.  O OP možno požiadať aj v prípade straty či krádeže, z dôvodu výmeny neelektronického dokladu za OP s čipom, pri zmene trvalého pobytu alebo priezviska a pri dovŕšení 15 rokov veku. Oddelenia dokladov tiež poskytnú službu odblokovania bezpečnostného osobného kódu a odblokovania e-podpisu (KEP PIN). Štandardné vydávanie certifikátov pre e-podpis naďalej nebudú  zabezpečovať, nakoľko je možné ich získať online.

 

  • Cestovné pasy sa naďalej vydávajú len na  základe žiadosti o urýchlené vydanie do dvoch pracovných dní za príslušný správny poplatok. Žiadosti o tzv. cestovné OP pre deti do 15 rokov sa momentálne neprijímajú vôbec.

 

  • Neprijímajú sa žiadosti o vydanie zbrojných preukazov, nových zbrojných preukazov a licencií. Nezabezpečuje sa ani výkon skúšok odbornej spôsobilosti na držanie či nosenie zbrane a streliva.

 

  • Okresné úrady naďalej nevykonávajú pojednávania o priestupkoch a správnych deliktoch.  Overovanie listín a podpisov sa robí len po telefonicky dohodnutom stretnutí.

 

Stále platí:

 

  • vstup na pracoviská je zakázaný maloletým, s výnimkou odôvodnených návštev pracoviska dokladov;
  • návštevníci sa môžu pohybovať len v priestoroch klientskych centier a podateľne, do iných priestorov okresných úradov nesmú vstupovať, nesmú používať sociálne zariadenia;
  • vstup na klientske pracoviská je možný len s prekrytými dýchacími cestami /rúško, šál/, každý návštevník je povinný pri vchode vydezinfikovať si ruky a riadiť sa pokynmi supervízora.

Publikované: 27. 4. 2020       Aktualizované: 27. 4. 2020